این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1399/11/19 - 10:30
  • تعداد بازدید: 5774
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
علیمراد خرمی، شاعر و نویسنده

شعر، مهندسی جادویی کلمات است

علیمراد خرمی شاعر و نویسنده، معتقد است: در سرایش شعر، انتخاب و چینش واژگان بسیار اهمیت دارد و یک شاعر باید تلاش کند که خیال و عاطفه‌ی خود را در قالبِ کلامی یکدست و متناسب ارائه کند. در واقع می‌توان از شعر با عنوان مهندس جادویی کلمات یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، علیمراد خرمی، شاعر و نویسنده که در پنجمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: پراکنده‌گویی و توضیحات اضافی در شعر سرایی جایز نیست، اما باید توجه داشت که حذف و ویرایش آسیبی به ساختمان و محتوای شعر وارد نکند.

او با اشاره به این‌که برای سرودن یک شعر توجه به فرم و ساختار، بسیار مهم است افزود: در قالب‌های سنتی لزوم رعایت قالب، ناخودآگاه شاعر را به سمت چینش شاعرانه‌ی واژگان می‌کشاند، اما در شعر آزاد، این دیگرگونه نوشتن و جا به جایی ارکان به شکل مطلوب، بر عهده‌ی خلاقیت و ابداعِ شاعر است.

این پژوهشگر و مدرس قصه‌گویی، در ادامه به لزوم رعایت ارتباطات عمودی در شعر اشاره کرد و گفت: در شعرهایی روایی و غیر روایی، همواره توجه شاعر باید به ارتباطات عمودی باشد و در هر بند از شعر چهارچوب محتوایی را رعایت کند.

ایهام، ابهام و مستقیم گویی، اوزان شعری، موسیقی کلمات و عاطفه و تخیل، ازجمله موارد دیگری بود که خرمی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، شکیبا قنواتی، روژان آریافر، ستایش مسعودی، الناز دلیری، مهرناز دوستان و زینب بندری، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

پنجمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور علیمراد خرمی، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی کشور، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌های بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر، به‌صورت مجازی برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت